domingo, 2 de enero de 2011

SEGURETAT I SALUT LABORAL DEL DOCENT

PLA D'EMERGÈNCIA.

Activitat
Individual
Contrast grup
Contrast normativa i teoria
Redescripció
Què és el pla d’emergència?
Un pla d’evacuació en cas d’incendi.

Adopta les mesures de prevenció contra incendis i d’evacuació.
Tots els centre hauran d’elaborar, revisar i actualitzar periòdicament el pla d’emergència.
Coneixes el pla d’emergència del teu centre?
Si, tenim uns plànols on especifiquen les sortides dels alumnes.

La directora del centre farà arribar a la direcció dels serveis territorials, tres còpies dels plànols del centre.
La directora del centre farà arribar a la direcció dels serveis territorials, tres còpies dels plànols del centre.
Has participat en un simulacre?
Si

Es farà un simulacre durant el primer trimestre del curs escolar.
Col.laborar amb la direcció del centre en l’elaboració del pla d’emergència, i també en la implantació, la planificació i la realització dels simulacres.
En cas afirmatiu, de quin tipus?
D’ incendi

Es considera situació d'emergència aquella que podria estar motivada per un incendi, l'anunci d'una bomba, la fuita de gas o qualsevol altre tipus d'alarma que justifiqui l'evacuació ràpida de l'edifici.

Caldrà que el simulacre es realitzi en la situació de màxima ocupació de l'edifici o edificis que integren el Centre en l'activitat escolar i, així mateix, amb la disposició normal del mobiliari, però sense que els alumnes hagin estat alertats prèviament sobre el dia i hora de l'exercici;

Has tingut algun càrrec específic de responsabilitat?
No.



Coneixes l’escola i el seu entorn? Descriu-lo breument.
Planta baixa, primer pis          ( gimnàs i pati) segon pis.

A la senyal d'inici del simulacre, desallotjaran l'edifici, en primer lloc, els ocupants de la planta baixa.

Els de les plantes superiors es mobilitzaran de manera ordenada cap a les escales més properes, però sense baixar a les plantes inferiors fins que els ocupants d'aquestes no hagin desallotjat la seva planta corresponent.

Per què penses que és important conèixer l’escola i el seu entorn?
Per la nostra seguretat i la dels alumnes.

Identificació de les zones d'estrangulació dels fluxos d'evacuació existents pel desallotjament ordenat de l'edifici.

En el cas que els alumnes evacuats hagin sortit del recinte escolar i ocupin zones alienes al Centre, es prendran les precaucions oportunes en referència al trànsit. En aquest supòsit, si surten a l'exterior, s'han d'advertir les autoritats o particulars que correspongués.

Quines actuacions consideres importants conèixer per a realitzar un simulacre d’evacuació?
L’escombra.
Distingir les alarmes.
Recompte d’alumnes.
Conèixer les sortides.

Cada professor es responsabilitzarà de controlar els moviments dels alumnes al seu càrrec, d'acord amb les instruccions rebudes, donades pel coordinador general i els coordinadors de planta.


El desallotjament de cada planta es realitzarà per grups: sortiran, en primer lloc, les aules més properes a les escales, en seqüència ordenada i sense barrejar-se els grups.
Quines actuacions concretes consideres que has de realitzar amb els teus alumnes alhora d’un simulacre d’evacuació?
Sortir ràpid amb els alumnes.
Tancar portes i finestres.

Cada professor, amb la seva classe, organitzarà l'estratègia del seu grup designant als alumnes més responsables per a realitzar funcions concretes com tancar finestres, contar els alumnes, controlar que no portin objectes personals... Amb això es pretén donar una major participació als alumnes en aquests exercicis.
Cada professor, amb la seva classe, organitzarà l'estratègia del seu grup designant als alumnes més responsables per a realitzar funcions concretes com tancar finestres, contar els alumnes, controlar que no portin objectes personals... Amb això es pretén donar una major participació als alumnes en aquests exercicis.

Aspectes de millorar sobre el pla d’emergència del teu centre?
L’arma casi que no se sent i costa diferencià.

Comprovació del funcionament del sistema d'alarma, així com de l'il·luminat i escales d'emergència, en cas de que existeixin, indicant si han facilitat l'evacuació.

Si el sistema d'alarma no és prou potent i clarament diferenciat d'altres senyals acústiques, com les d'esbarjo i altres activitats escolars, serà necessari buscar una solució alternativa










































































Aquests tipus de pràctiques no tenen per objectiu la realització d'un exercici en un temps determinat, sinó la creació d'uns hàbits de comportament en l'autoprotecció, tenint en compte els condicionaments físics i ambientals de cada edifici.
A efectes orientatius, es poden considerar temps màxims per a l'evacuació d'un edifici escolar els següents: deu minuts per a l'evacuació total de l'edifici i tres minuts per a l'evacuació de cada una de les plantes.

1 comentario:

  1. Tasca correcta.
    Observacions: és fonamental el control de les llistes de control d'assistència.
    Pel que fa al temps d'evacuació, serà diferent per a cada centre en funció de la seva infraestructura, el que sí interessa és millorar el temps i condicions en l'evacució.
    Lourdes Sotelo

    ResponderEliminar