sábado, 5 de marzo de 2011

TALLER DIVERSITAT, INTERCULTURALITAT I AVALUACIÓ II

El principal repte de l’educació és com avançar cap a un ensenyament de més qualitat i que respongui a la diversitat de necessitats i estils que tenim lògicament dins de tota aula.

Cooperar amb altres no tan sols és una competència clau per a la societat del coneixement i un mecanisme per al desenvolupament d’habilitats i actituds per a una societat democràtica, sinó que a més és un motor per l’aprenentatge significatiu.
Aprendre no és un assoliment individual, sinó més aviat el producte social amb altres membres. Saber cooperar implica aprendre dels altres i amb els altres, competència que ens permetrà desenvolupar-nos duran tota la vida.

El mètode de treball utilitzat és la tècnica de treball cooperatiu es realitza de la següent manera.

EQUIPS BASE:  cada alumne té una lletra A,B,C,D,. es formen grups equilibrats de quatre persones amb una lletra de cada.

GRUPS D’EXPERT: els membres de grup heterogeni es separen per un grup homogeni. Cada lletra treballa una informació que després l’haurà de traslladar al grup principal.

EQUIS BASE: posta en comú de l’informació obtinguda per cada membre del grup per finalitzar la tasca.

A. METODOLOGIA EN DONAR LES CLASSES:

Com donar les classes?

- Dinàmiques per captar l'atenció de l'infant.
- Aprenentatge significatiu.
- Utilitzar material manipulatiu.
- Fer-lo partícip a través de les preguntes.
- Utilitzar un material per a ell.

Com explicar els continguts acadèmics?

- Captar els moments d'atenció per explicar la teoria.
- Prioritzar els continguts.
- Aprenentatge significatiu.

Assignació de deures i tasques:

- Material personalitzat .
- Tasques adaptades al nivell d'atenció de l'infant.
- Donar-li un càrrec .
- La supervisió del tutor.


B. COM MILLORAR EL COMPORTAMENT DEL NEN/A:

Supervisió constant:

- Mirar l'agenda cada dia.
- Marcar objectius a curt termini.
- Lligam constant amb la família.

Tutories individualitzades:

- Tutoria amb moviment.
- Marcar un ítem a parlar/avaluar.
- Musicoteràpia/expressió corporal.

Eines bàsiques per al control del comportament:

- Graella de tasques..
- Posició a l'aula.
- Treballar amb tota la classe.
- Dinàmiques de grup.

C. ORIENTACIONS DAVANT DE SITUACIONS CONCRETES:

S'aixeca sovint:

- cridar-li l'atenció.
- Donar-li un encàrrec.

Interromp constantment:

- Fer-li veure que el seu comportament afecta a tota la classe. Fer-li prendre consciència mitjançant estratègies motivants.

Molesta els companys a taula:

- Fer-lo reflexionar.
- Fer tutories individualitzades.
- Explicar la situació de l'infant als altres infants per tal que no s'enfadin i el puguin ajudar a que no ho faci.

Perd el control i crida:

- Canviar ràpidament d'activitat.
- Contenir-lo.
- Enviar-lo al seu raco personal per tal que reflexiono i es calmi.
- Fer-li fer un encàrrec fora de l'aula.

D. COM MILLORAR L'AUTOESTIMA A L'AULA:

Predisposició per part del mestre/a:

- Rebre molts encontres per part del mestre.
- Recursos positius.
- Aprenentatge significatiu.
- Comunicació i atenció.

Proposta d'activitats:

- Estabir un racó a l'aula per a ell.
- Treball cooperatiu/ en grups/ parelles i anivellats.
- Dinàmiques de grup per cohesionar el grup i potenciar l'autoestima.
- Donar-li un càrrec perquè es senti important dins del grup-classe.

Punts clau per a la millora de l'autoestima

- Reforços positiu
- Atenció.

3 comentarios:

  1. Dèbora,
    Descrius la tècnica del treball cooperatiu correctament, tot i que caldria fer més èmfasi en el contingut.
    La guia d'orientació és correcta, recull les idees fonamentals.
    Tasca correcta!
    Lourdes

    ResponderEliminar
  2. Dèbora,
    Hauries d'organitzar el blog per etiquetes d'acord amb les orientacions del curs. Mira també de revisar determinades activitats a partir dels comentaris fets. Moltes gràcies.
    Lourdes

    ResponderEliminar
  3. Ja tinc les etiquetes ordenades i les activitats canviades. Usento pel retràs.

    ResponderEliminar