miércoles, 23 de marzo de 2011

TALLER EMOCIONAL

"Avui sabem que la confiança en un mateix, l'entusiasme i la il.lusió tenen la capacitat d'afavorir les funcions superiors del cervell. La zona prefrontal del cervell, el lloc on té lloc el pensament més avançat, on s'inventa nostre futur, on valorem alternatives i estratègies per solucionar els problemes i prendre decisions, està tremendament influïda pel sistema límbic, que és el nostre cervell emocional. Per això, el que el cor vol sentir, la ment li ho acaba mostrant ". Cal entrenar aquesta ment.

Les emocions són una part essencial de la nostra vida. Són fruit de l'evolució de
l'espècie i, en última instància, són una guia interna que ens proporciona molta
informació sobre nosaltres mateixos/es.
No obstant això, no sempre resulta fàcil entendre el seu mecanisme, ni saber-les
tractar en el dia a dia, la qual cosa pot generar molt sofriment sense sentit cap a
nosaltres i cap als altres.
 Gestionar les emocions (comprendre-les, acceptar-les, entendre el que ens
diuen) perquè aquestes siguin una ajuda, i no un obstacle, a l'hora d'aconseguir
els nostres objectius a la vida.
 Aprendre vivencialment a reconèixer, integrar i gestionar les emocions de forma
adaptativa i assertiva.
 De la bona gestió emocional resultaran estats de benestar.
 Passar del malestar al benestar, de la por, el dolor, la ràbia, la gelosia, la
tristesa,....a l'alegria, el plaer, la compassió, la confiança, l'acceptació, la
serenitat i la gratitud.

Fomentar l'auto coneixement, la pròpia acceptació i la regulació de les emocions. Cal treballar l'auto coneixement, la construcció i l'acceptació de la pròpia identitat, la regulació de les emocions, l'auto exigència, el pensament crític, i el desenvolupament d'hàbits responsables.

Desenvolupar les competències emocionals adreçades a un mateix, i adreçades a les altres persones ,l' aprenentatge de les competències personals, implica el desenvolupament de les competències emocionals, adreçades a un mateix ( com per exemple el coneixement de les pròpies emocions i les d'altri, la regulació emocional i l'auto estima) i adreçades a les altres persones ( l'empatia, l'assertivitat, l'escolta, el diàleg, l'animació de grups, la presa de decisions i la resolució de conflictes, entre d'altres).



1 comentario:

  1. Gràcies pels teus treballs i aportacions, espero que el curs hagi estat profitós. Endavant.

    ResponderEliminar