sábado, 12 de febrero de 2011

MANUEL SEGURA

Les claus per prevenir els conflictes a l'aula són:
1. Ensenyar a pensar
2. Educar emocionalment
3. Educar en valors
4. Treballar les habilitats socials.

Si l'escola se centra exclusivament en la transmissió de continguts i la família no suposa un bon model, el risc de conflictes es multiplica.
La idea bàsica és que perquè algú sigui persona,fa falta saber pensar, tenir control emocional i valors morals.

Cal saber pensar alternatives i conseqüències, i tenir empatia
Els educadors estan obligats a dissenyar un programa senzill perquè
nens i joves s'acostumin a pensar. Com? Fent-los veure les conseqüències de les solucions que plantegen, intentant que plantegin més d'una solució i no la primera que se'ls ocorre o,per exemple, posant-se en el lloc de l'un altre quan la solució afecti a tercers
.
Piaget i Kohlberg són els qui poden ajudar a dissenyar un bon programa en valors morals.
Quan parlem de competència social ens referim a la capacitat de relacionar-se. Se centra en allò que és interpersonal,en els problemes de convivència i en la manera de resoldre’ls.
L'escala moral té esglaons i pujar cadascun d'ells és una tasca que dignifica.
Com a mestra/tutora el nostre objectiu és aconseguir que el nostre alumnat arribi a relacionar-se de forma positiva tot i el que seu entorn sigui negatiu. Això es pot aconseguir amb un enfocament cognitiu que tingui en consideració les habilitats socials i la maduració moral importància del diàleg i ser persona.

1 comentario:

  1. Molt interessants les teves reflexions. Espero que les puguis aplicar en la teva tasca com a docent i que els resultats siguin positius.

    ResponderEliminar