viernes, 31 de diciembre de 2010

REFLEXIÓ SOBRE L'EDUCACIÓ

REFLEXIÓ SOBRE L’EDUCACIÓ
MIGUEL ÁNGUEL SANTOS GUERRA.


La visió de Miguel Ángel de veure l’educació ens transmet un seguit de preguntes que ens plantegem  com a docents.

La metàfora de l’educació te dos sentits. Tenim un recipient amb aigua i l’aboquem al got buit ,una dolenta educació ens demostra una saturació de coneixement insuficient.
La persona que educa ajuda a l’alumne a buscar aprenentatges que desperten l’interès per  construir ,distingir, compartir i molt importan ser autònom en tots els aspectes.


Una de les qüestions que sempre es planteja en tractar aquest tema està relacionada amb el fet de si l’escola ha d’educar amb l’objectiu d’integrar socialment els joves o bé si ho ha de
fer amb un esperit crític i constructiu que alhora qüestioni aquesta societat per canviar-la —escola reproductora o escola generadora de canvis—.



És a dir, es tracta que l’escola formi persones amb un tarannà conservador i que segueixi els patrons establerts sense qüestionar-los per tal d’enfortir-los i fer una societat més estable on no s’hi produeixin canvis de fons, o bé, que l’escola formi persones inconformistes i amb ganes de canviar tot allò que és millorable, tenint en compte que aquesta actitud comporta inestabilitat, en el sentit que hi haurà un canvi constant pel fet que sempre tot es pot millorar.

Una societat dinàmica que està instal·lada en el canvi permanent, cal anar cap a l’aprenentatge d’un coneixement més abstracte basat en l’«aprendre a aprendre», en comptes de quedar-se únicament amb l’aprenentatge concret, cal que sigui una educació adaptada a les necessitats i interessos de les persones en funció de la seva edat i el seu context per tal d’evitar el fracàs escolar.

Miguel Ánguel dona molta importància a l’educació emocional ja que treballa la forma d'interactuar amb el món. Té molt en compte els sentiments, i engloba habilitats com el control dels impulsos, l'autoconsciència, la motivació, l'entusiasme, la perseverança, l'empatia, l'agilitat mental, etc., que resulten indispensables per a una adaptació social bona i creativa.

El problema principal és com vivim el problema, és la capacitat de controlar i reconèixer la dificultat i superar aquesta dificultat implica l’enrequiment d’un mateix.


La selecció del professorat implica millora en molts apectes: transmetre coneixements ,saber comunicar i fer-se entendre, posar-se a la pell dels altres o l'empatia, tenir iniciativa, adaptar-se a les circumstàncies .

“Enseñar no es sólo una forma de ganarse la vida, sino que es una forma de ganar la vida de los otros” Emilio Lledó

1 comentario:

  1. L'activitat respon al que es demanava tot i que caldria un reflexió més personalitzada, és a dir, incloent la teva visió sobre els aspectes educatius que es tracten.

    Lourdes Sotelo

    ResponderEliminar